Gå til Indhold

Køleafdelingen

Stillingsbeskrivelse

Køletekniker søges til underviserjob på DJH

På Den Jyske Håndværkerskole gennemgår Køleafdelingen i disse år store forandringer!

Kølebranchen vækster eksplosivt, ikke mindst qua branchens helt centrale rolle i den grønne omstilling.

Heldigvis er branchen lykkes med at øge antallet af lærlinge. Det betyder at DJH som skole, i synergi og samarbejde med vores kollegaskole TEC på Sjælland, er ved at geare vores rammer hertil.

Vi moderniserer afdelingen i forhold til udstyr og faciliteter, mens vi sætter alle sejl ind på pædagogisk videreudvikling, faglig kompetenceudvikling af lærergruppen og tilførsel af ny viden.

Vi søger derfor nu en faglig erfaren Køletekniker, der har lyst til at spille en aktiv rolle i afdelingens udvikling samt til at undervise næste generations efterspurgte klimabevidste håndværkere!

Sammen med kollegerne i vores 16 mand store Team – af hel- og deltidsansatte undervisere – kommer du til at sætte dit præg på uddannelsens bæredygtighedsdagsorden.

Sammen med branchen står vi foran mange spændende tiltag og forandringer, som kræver et stærkt og kompetent Team, der både kan bidrage til at der træffes kloge beslutninger, og som kan implementere de vigtige og nødvendige ændringer.

Stillingskrav

Vi leder efter:

• En erfaren ildsjæl, som på baggrund af uddannelse og erfaring bringer ny viden til huset
  • En naturligt nysgerrig og interesseret kollega – både i teknik og teknologi, men også i mennesker
  • En formidler(!) – der kan gøre det komplekse forståeligt, og i baggagen medbringer både lyst, åbenhed og tålmodighed
  • En kollega der besidder en naturlig autoritet og som kan skabe respekt, men som samtidig har en empatisk og tålmodig tilgang til elevernes udfordringer
  • En Teamplayer, der sætter en ære i at samarbejde med såvel kolleger, kollegaskoler og branchen

Vi forventer at du:

• Hviler på en stærk faglig baggrund som køletekniker (ad EUD eller certifikatvejen) – alternativt en videregående uddannelse der indeholder de centrale elementer fra kølefaget
  • Har praktisk erfaring fra branchen, fra forskellige aspekter
  • Er udadvendt, evner at skabe en god atmosfære omkring dig og frem for alt; har lyst til at formidle din viden samt motivere og inspirere mennesker omkring dig

Vi tilbyder:

• En hverdag med masser af faglige og pædagogiske udfordringer
  • Mulighed for at bringe din høje faglighed og brede erfaring i spil, på en ny og vigtig måde!
  • Et stærkt fagligt fællesskab med gode og fagligt stolte kollegaer – der sikrer støtte, hjælp og opbakning, til dig som eventuelt stadig ny i underviserrollen
  • Et undervisningsmiljø hvor vi fokuserer på elevernes individuelle og kollektive udvikling
  • Gode arbejdsforhold med udviklingsmuligheder i et åbent og engageret teamorganiseret miljø
  • Fleksible og ordnede arbejdsforhold samt fast og stabil arbejdstid i dagtimerne

Rammer og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker på tjenestemandslignende vilkår i basisløntrin 1-7 efter reglerne om ny løn. Lønindplacering sker på baggrund af relevant uddannelse og erhvervserfaring. Til stillingen er der desuden knyttet en attraktiv pensionsordning i henhold til statens regler.

Som underviser er man meget på i perioder – men vi tilstræber altid at sikre den enkelte tilstrækkelig tid til forberedelse, udvikling af nyt materiale, faglig fordybelse og sparring med kolleger og branche.

Arbejdsforholdene er generelt fleksible, og skolen holder konsekvent lukket til afvikling af både påske-, sommer- og juleferie.

Lad os høre fra dig!

Lyder ovenstående som noget for dig – så tag kontakt til os!

Ring og hør nærmere hos Uddannelsesleder Kasper Schulz på telefon 89 37 02 38 eller via mail: kts@djhhadsten.dk.

Eller søg stillingen direkte her via linket.

OBS – send blot dit CV med en kort indledning, der fortæller lidt om din motivation for at søge jobbet som underviser.

Vi screener ansøgningerne løbende, og indkalder til samtale når vi ser den rigtige…